Operational Excellence

Lux consulting operational excellenceLux Consulting heeft kennis en ervaring op praktisch gebied met Operational Excellence door bijvoorbeeld Customer Journey Mapping, Lean Sixsigma, Scrum en Agile. Hiermee helpen we organisaties onder andere bij het verbeteren van de first time right en kwalitatief goede producten tegen een uitstekende prijs. Operational excellence is een van de waardestrategieën (Treacy en Wiersema) waarbij de klant centraal staat. Lux Consulting Operational Excellence, lees hier meer over.

De klant centraal in operational excellence komt neer op het realiseren van een optimale bedrijfsvoering waardoor er een snelle time to market ontstaat voor producten en diensten waar de klant behoefte aan heeft. Operational excellence heeft te maken met thema´s als frist time right, first line completion, snelheid, kwaliteit, leveringsbetrouwbaarheid en innovatie, maar ook vele andere thema´s op het gebied van een optimale bedrijfsvoering.

In operational excellence staan gestandaardiseerde processen en een strakke centrale sturing  van deze processen centraal om zo verspilling tegen te gaan en kosten en tijd te besparen.

Lux Consulting en Operational Excellence

Klanten willen steeds meer en steeds goedkoper, er is veel concurrentie op de markt, verbeteringen uitvoeren en / of vasthouden is moeizaam, etc. Dit zijn allemaal signalen die richting het vraagstuk operational excellence wijzen. Lux Consulting heeft ervaring op het gebied van operational excellence waarbij we aantoonbaar toegevoegde waarde hebben geleverd voor onze klanten. Door onze kennis en focus op de energiemarkt en de processen weten goed wat de moeilijkheden zijn en hoe we deze kunnen verbeteren.